"שאלות ותשובות" היא קטגוריה או לשונית סטנדרטית המופיעה באתרי אינטרנט רבים. לשונית זו מכילה בדרך כלל שאלות נפוצות שלקוחות שואלים בנוגע למוצרים הנמכרים באתר, ותשובות תואמות. אך ממש לא ברור לנו מדוע רבים כל כך לא מבינים שעליהם להשתמש בעמוד הזה ככלי מכירה?!?
במקום להיכנס לתיאורים והסברים מיותרים, פשוט נראה לכם שאלה ותשובה בגישה מצויה ברשת, מול תשובה בגישה הרצויה ברשת – הלא היא הגישה השיווקית. הדוגמא להלן מתייחסת לאתר של חברת ויטמינים ומינרלים בשם "ויטה", שם בדוי.
שאלה: "מה הוא מקור המינרלים שאתם משתמשים בתוספי המזון שלכם?".
תשובה לא שיווקית: "אנו משתמשים במינרלים טבעיים ממקורות כמו אבן סיד ודולומיט. אנו לא משתמשים במינרלים לא טבעיים".
התשובה לעיל אינפורמטיבית? כן. האם היא עונה לשאלה? בהחלט. האם התשובה תורמת למכירה? ממש לא. עבור אותה שאלה, בואו נבחן תשובה חלופית בגישה שיווקית שהופכת את המענה לשאלה לכלי מכירה:
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com